Exit wint op de grappling in Ede!

Vandaag gingen we meedoen aan het ondertussen alombekende grappling tornooi in Ede. Exit was vandaag heel goed vertegenwoordigd.
Van Leuven gingen Thomas, Daan, Andy, Dimitri en ikzelf. Ook onze Antwerpse vrienden waren van de partij met Michel, Adinde, Nicolas, Suzanne, Tim en Bruno.
Exit deed het goed… heel goed zelfs! 🙂

Voor Thomas was het de tweede keer dat hij meedeed aan een grappling-tornooi. Vorige keer had hij pech toen hij afgezopen werd op punten, deze keer werd het ruimschoots goed gemaakt. Thomas deed mee met de categorie -83 kg. Hij wou graag wat meer vechten dan vorige keer… wel, hij kreeg zijn zin 🙂
Thomas moest maar liefst zeven keer vechten. Hij wist in de voorrondes 4 van de 5 tegenstanders te submitten, met een armbar,  2 triangles en een mata leao. In de eerste kruisfinale voegde hij hier nog een armbar aan toe. In de voorrondes won Thomas één partij op punten. In de finale kwam hij deze tegenstander opnieuw tegen en maakte het toen af met een armbar! 1e plaats -85kg beginners

Ook Andy deed het prachtig. Voor hem was het de eerste keer. Als ik mijn niet vergis, won hij zijn vier partijen met een armbar en drie triangles.
Andy is nu ongeveer een klein jaar bij Exit bezig en meteen winnen… prachtig gewoon! Niks aan te toevoegen… 😉 Congratz! 1e plaats -70kg beginners.

Daan was een ander verhaal…. Daan is ook nog niet zo heel lang bezig bij ons. Hij ging tot nu toe slechts enkele keren mee naar een tornooi. Elke keer wist hij te winnen. We beslisten daarom om Daan in te schrijven in de -65kg gevorderden. Het bleek een goede beslissing. Want ook deze keer wist Daan weer te wonnen. Toch zal het straftraining worden maandag… aangezien Daan niemand kon submitten… 🙂 Neenee hoor! Prachtig gevochten man! Zeker als je weet dat -65kg een heel technische categorie is. Bovendien weegt Daan amper 60kg, dus was hij ook nog één van de lichtste vechters! Proficiat! 1e plaats -65kg gevorderden.

Dan de -76kg gevorderden… hier waren we goed vertegenwoordigd met Michel, Dimitri en ikzelf.
Voor de wedstrijd begon, zag ik dat ook Malte Jansen (Taifun Luta Livre Duitsland) zich had ingeschreven. Malte Jansen is naar mijn mening (één van) de beste vechters uit Duitsland. Vorige week zag ik hem nog de ‘Tap or Snap’ winnen in -80kg. Drie jaar geleden mocht ik al ondervinden hoe goed Malte was. Ik verloor toen (ook op Tap or Snap) op Mata Leao tegen hem. Ook was Aram, zoals altijd, weer van de partij! Ik was wel dankbaar om een kans op een rematch tegen Malte. Maar het beloofde dus weer een zware strijd te worden!
Compleet onverwacht en anders dan anders, kwam ik in de eerste ronde reeds tegen Aram uit. Meestal wordt onze partij bewaard voor de finale, maar deze keer niet dus… Het was weer een goede strijd tegen Aram. Ik kwam terecht in zijn closed guard na een ietwat rare ‘worp’ van mij. (Niet echt een worp, want kreeg geen punten… moeilijk te beschrijven… 🙂 ) Enfin, we lagen dus in closed guard. Aram had blijkbaar goed aan de rubber guard gewerkt en hij kreeg mij in omoplata. Na enige moeite kon ik mij uiteindelijk toch bevrijden en zo ook sidecontrol krijgen. Uiteindelijk wist ik de partij zo op punten te winnen.
Aan de andere kant van de poul had Dimitri zijn eerste partij gewonnen met een omoplata. Michel en Dimitri kwam vervolgens tegen mekaar uit. Zoals gewoonlijk wordt er niet onderling gevochten binnen Exit en Michel liet Dimitri passeren. Michel kwam meteen daarna tegen Malte uit. Hij maakte er een spannende technische partij van die Malte won. Ook Dimitri delfde in de volgende ronde  het onderspit tegen de sterke  Malte. Malte was dus de winnaar van zijn poule met Dimitri op de tweede plaats.
Ondertussen had ik wat pech… In de tweede ronde wilde ik ook mijn rubber guard eens ‘testen’. Ik ‘testte’ echter iets te uitbundig… hoorde een klik… een harde klik… en knie kapot! Ben nog niet zeker wat het was, maar ’t deed pijn 😉 We zullen de komende dagen zien.
Ik voelde echter dat het goed ging en besloot verder te vechten. Ik won de partij op mata leao. Even twijfelde ik om verder te gaan. Maar ik wilde mijn kans op een rematch met Malte niet verloren laten gaan.
De derde ronde kwam er aan. Mijn tegenstander bood heel sportief aan om op de grond te beginnen ipv rechtstaand. Ik besliste echter om toch rechtstaand te beginnen. Eerlijk is eerlijk… Voor de eerste keer op wedstrijd besloot ik om met mijn ander been voor te vechten (kwestie van te kunnen shooten) en ’t werkte nog ook. Ik won de partij op armbar. Zo werd ik eerste van mijn poule.
Tijd voor de kruisfinales… De eerste partij was Malte tegen Aram. Spannend! Beiden topvechters, en tegen de winnaar moest ik de finale vechten. Aram maakte er een sterke strijd van. Aram maakte een prachtige armbar-escape, maar Malte wist op punten te winnen.
In mijn kruisfinale liet Dimitri mij winnen.
Tijd voor de finale… de rematch tegen Malte! Ik gaf mezelf niet veel kans…. Ik kende Malte nog van verleden keer en met mijn knie schatte ik mijn kans nog minder in. Shooten zag ik helemaal niet zetten. Malte ging echter voor de guillotine en sprong guard. Ik kan guillotine goed verdedigen.
Ik kwam vrij en lag dus boven. Heel voordelig, mijn knie hinderde minder op deze manier.
Het ging moeizaam maar ik kon uiteindelijk voor de tijd op was half mount bekomen en zo een punt voor komen. In de tweede rond speelde zich ongeveer hetzelfde af. Ook hier scoorde ik een punt met een half mount.
Ik won zo dus de partij op 2 – 0. Geen submissie dus… maar toch min of meer mijn verliespartij van drie jaar geleden goed gemaakt! Bedankt Malte! Goede partij. Ik werd dus eerste bij -76kg gevorderden en Dimitri derde.

Deze keer waren in Ede ook de vrouwen goed van de partij. Suzanne versloeg iedereen en behaalde de eerste plaats.
Ook Adinde moest heel wat partijen vechten en behaalde zo de derde plaats.

Hier zijn al de uitslagen nog eens van Team Exit:

Andy: 1e plaats -70kg beginners
Daan: 1e plaats -65kg gevorderden
Thomas: 1e plaats -83kg beginners
Dimitri: 3e plaats -76kg gevorderden
Adinde: 3e plaats vrouwen
Tim: 3e plaats -70kg gevorderden
Bruno: 3e plaats -90kg gevorderden
Nicolas: 2e plaats -100kg gevorderden
Wim: 1e plaats -76kg gevorderden.

Ede was weer top! Till next time! 😉

      

Dit bericht werd geplaatst in Wedstrijdverslagen. Bookmark de permalink .

3 reacties op Exit wint op de grappling in Ede!

  1. Dimitri zegt:

    Mooi verslag wim ! en euh : Foto\’s by Dimitri 😉

  2. xaxaxe zegt:

    great match wim!!!completely domination of yours!

Plaats een reactie